Etik Kurallar ve Tarafsızlık Politikamız
-
GİRİŞ
Şirketimiz, müşterilerinin memnuniyetini sağlamayı, kıt doğal kaynakları etkin kullanarak evrensel kalite ve standartlarda kalibrasyon faaliyetleri sunmayı ve toplumun ekonomik sosyal gelişime katkıda bulunmayı amaçlar. Bu suretle ulusal ve küresel çapta, müşterileri, hissedarları, çalışanları, tedarikçileri, kısaca tüm paydaşları için güvenilirlik, devamlılık ve saygınlık simgesi olmayı hedefler.
Tüm çalışanlarımızdan, şirketimizin kültür bütünlüğünü sağlayacak tavır ve davranışlar sergilemeleri, şirketimizin saygınlığını ve kurumsal yapısının güvenilirliğini koruma ve geliştirmeleri beklenmektedir. Tüm çalışanlar, Etik Davranış Kurallarına uymakla yükümlüdürler.
Etik Davranış Kurallarının tüm çalışanlara bildirilmesi, çalışanların bu kurallara gerekli önemi vermelerinin sağlanması ve Etik Davranış Kurallarına uyulması konusunda gerekli çaba ve liderliğin gösterilmesi kuruluş yönetimimizin asli görev ve sorumlulukları arasındadır.
-
ÇALIŞAN İLİŞKİLERİ
Şirketimiz, sürdürülebilir büyümeyi sağlayacak katma değeri yaratan başarılı ve yetkin profesyonellerden oluşan, en çok tercih edilen ve herkesin parçası olmaktan gurur duyduğu ideal kurum olmayı hedeflemektedir.
Şirketimiz, çalışanlarına değer verir ve çalışan haklarına saygılı davranır. Bu çerçevede aşağıdaki ilkeler çalışanlarla ilişkiler açısından temel prensipleri oluşturur:
- İşe alma ve istihdamda tek ölçü olarak işe uygunluk vasfını aramak, ayrımcılık yapmadan fırsat eşitliği sağlamak,
- Şirketimizi ileriye götürecek en nitelikli gençleri ve deneyimli profesyonelleri şirketimize kazandırmak,
- Çalışanların yeteneklerinden, gücünden ve yaratıcılığından azami fayda sağlamak,
- Çalışanların eğitilmesi, yönlendirilmesi ve geliştirilmesi için imkân ve fırsat eşitliği sağlamak,
- Adil ve rekabetçi ücret politikaları, etkin ve objektif performans değerlendirme sistem ve uygulamaları ile başarıyı ödüllendirmek,
- Yükselme ve ödüllendirmede fırsat eşitliği sağlayarak çalışanların şirkete olan bağlılığını arttırmak,
- Çalışanlara temiz, sağlıklı ve gerekli iş güvenliği tedbirlerinin de alındığı her açıdan güvenli çalışma koşulları sağlamak,
- İşbirliği ve dayanışmanın en önemli unsur olduğu şeffaf ve karşılıklı saygıyı teşvik eden, çalışma ortamını yaratmak ve kalıcı kılmak,
- İşyerinde tacize hiçbir şekilde müsaade etmemek,
- Çalışanların görüş ve önerilerini değerlendirmek, yanıtlamak ve motivasyon arttırıcı tedbirler almak,
- Çalışanlar ile ilgili özel bilgileri, hukuki zorunluluk haricinde, çalışanın izni ve bilgisi olmadan üçüncü şahıslarla paylaşmamak,
- İnsan haklarına saygılı olmak.
-
ŞİRKET DIŞI İLİŞKİLER
Şirketimizin paydaşları ile ilişkilerini yönlendiren temel prensipler aşağıda sıralanmıştır:
3.1. Paydaşlarla İletişim
- Şirketimizi toplum nezdinde temsil etmek ve itibarını arttırmak,
- Paydaşlarla iletişim kanallarını açık tutarak eleştiri ve önerilerinden istifade etmek, olumlu ilişkilerin devamını sağlamak,
- Kamuoyu ile görüş paylaşımında kişisel görüş bildiriminden kaçınmak.
3.2. Hissedar İlişkileri
- Hissedarlarının yasalarla belirlenmiş hak ve çıkarlarını korumak,
- Hissedarlarının sağladığı kaynakların karşılığı olarak değer yaratılması için azami gayreti göstermek, oluşan karı hissedarlara dağıtmak ya da yatırıma yönlendirmek,
- Hissedarlarına ve kamuya, şirketlerle ilgili olarak, açıklanması gereken hususların tam, zamanında ve doğru bir şekilde duyurulmasını sağlamak,
- Şirketimizin süregelen güven ve dürüstlük ilkeleri çerçevesinde yönetilmesini sağlamak, sürdürülebilir büyüme ve karlılığı hedef alarak kaynaklarını, varlıklarını ve çalışma zamanını verimlilik bilinciyle yönetmek.
3.3. Devlet İlişkileri
- Ülkemizdeki ve faaliyet gösterilen/gösterilecek ülkelerdeki tüm yasa, kural ve yasal düzenlemelere uymak.
- Tüm işletme faaliyetlerini ve muhasebe sistemini yasalara göre tam ve uygun bir biçimde yönetmek, kayıt altına almak ve raporlamak.
3.4. Sosyal Sorumluluk
- Ekonomik ve sosyal kalkınmaya katkıda bulunacak çalışmaları desteklemek,
- Toplumu ilgilendiren konulara duyarlılık göstermek ve toplumun olumlu yönde gelişimi için destek vermek,
3.5. Müşteri İlişkileri
- Müşteriler için değer yaratmak, talep ve gereksinimlerini en üst düzeyde karşılamak,
- Kaliteli deney/kalibrasyon faaliyeti sağlamak ve istikrarlı politikalar izlemek,
- Müşteriler ile ilişkilerde uzun vadeli bir güven ortamı oluşturmak,
- Müşteri memnuniyetini arttırarak birinci tercih olmayı hedeflemek
- Müşterilere yanıltıcı ve eksik bilgi vermemek,
- Müşteri istek ve şikayetlerini gizlemeden hemen sisteme kaydetmek ve gerekli sürecin başlamasını sağlamak
3.6. Rakip ve Rekabet İlişkileri
- Mevzuatın izin verdiği sınırlar dışında, rakiplerle ya da diğer kişi ya da kuruluşlarla, doğrudan ya da dolaylı olarak rekabeti engelleme, bozma ya da kısıtlama amacını taşıyan veya bu etkiyi doğuran yahut doğurabilecek nitelikte olan anlaşmalar ve uyumlu davranışları hangi şekilde olursa olsun yapmamak, suç teşkil eden fillerden kesinlikle kaçınmak.
Yasak davranış örnekleri şunları içerir:
- fiyatlar hakkında rakiplerle anlaşmak
- teklifleri paylaşarak müşterileri veya pazarları tahsis etmek için rakiplerle anlaşmak
- bir tedarikçiyi veya müşteriyi boykot etmek için rakiplerle anlaşmak
- rakiplerle hassas bilgileri (ör. fiyatlar, maliyetler, pazar dağılımı vb.) paylaşmak
- bir rakibe zarar vermek amacıyla bir iş anlaşmasına girmek veya bir strateji izlemek
- haksız rekabet avantajı elde etmek için Prosense'in olanaklarını veya gücünü kullanmak
- Belirli bir piyasada tek başına ya da diğer teşebbüslerle birlikte hâkim durumda olduğu durumlarda, bu hâkim durumunu kötüye kullanmamak,
- Rakipler ile piyasa ve/veya rekabet koşullarını birlikte belirlemeye yönelik görüşme ve bilgi alışverişi yapmamak,
- Şirket’i temsil edildiği dernek, meclis, oda, meslek birlikleri vb. toplantılar ile diğer özel veya mesleki toplantı ve görüşmelerde yukarıda belirtilen durumlara yol açabilecek veya bu şekilde nitelenebilecek her türlü görüşme ve işlemlerden kaçınmak.
3.7. Ticaret Kontrolleri
Ulusal ve uluslararası ticaret yasaları uyarınca, Prosense'in ürün ve hizmetlerini nereye gönderebileceği veya nerelerden alabileceği düzenlemelere tabi olabilir. Herhangi yeni bir ülke veya bölge ile ticaret yapma olanağı oluştuğunda yöneticilerinize danışarak uygunluğunu teyid ediniz.
3.7. Küresel Sorumluluk
-
Çevre politikalarını geliştirmek ve etkin uygulanmasını sağlamak,
- Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi ile belirlenmiş ilkelere uygun olarak ülkemiz ve dünyamız yararına hareket etmek, çalışanlarımız ile kurumsal vatandaşlık örneği göstermek.
-
ÇALIŞANLARIN UYMASI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ KURALLARI
Şirketimizin profesyonellik, dürüstlük ve güvenle anılmasının devamı ve daha ileri noktaya taşınması, tüm çalışanlarının birincil sorumluluğudur. Bu çerçevede, Şirket çalışanlarından beklenenler aşağıda sıralanmıştır:
- Yasalara ve standartlara daima uymak,
- Temel ahlaki ve insani değerler çerçevesinde görevlerini yerine getirmek,
- Tüm ilişkilerinde hakkaniyetli, iyi niyetli ve anlayışlı davranmak,
- Her konuda dürüst davranmak,
- Her ne amaçla olursa olsun kişi ve kuruluşlardan hiçbir şekilde haksız kazanç sağlamamak, rüşvet almamak ve vermemek,
- Sürdürülen görevlerde, ilgili iş etiği kuralları ve bu kuralları destekleyen tüm uygulama prensiplerine uygun olarak hareket etmek,
- Açıkça yetkilendirilmedikçe şirketi taahhüt altında bırakacak bir davranışta, beyanda ya da yazışmada bulunmamak,
- Diğer çalışanları rahatsız edecek ve/veya zarara uğratacak davranışlarda bulunmamak, iş ahengini bozmamak,
- Irk, renk, din, ulusal köken, soy, hamilelik, cinsiyet, cinsiyet kimliği veya ifadesi, yaş, medeni durum, zihinsel veya fiziksel engellilik, tıbbi durum, cinsel tercih temelinde yasadışı ayrımcılık veya tacizde bulunmamak,
- Herhangi bir biçimde - sözlü, fiziksel veya görsel olarak ayrımcılık, taciz ve zorbalık yapmamak, yapıldığına şahit olduğunda durumu yöneticilere bildirmek,
- Şirketin bilgi ve bilgi sistemleri de dâhil tüm maddi ve gayri maddi varlıklarına şahsi malı gibi özen göstermek, bunları olası kayıp, zarar, yanlış kullanım, suiistimal, hırsızlık ve sabotajlara karşı korumak,
- Şahsi çıkar ve/veya siyasi aktivite ve çıkar için mesai zamanını ve şirket kaynaklarını doğrudan ve dolaylı olarak kullanmamak.
4.1. Varlık ve Bilgi Yönetimi
4.1.1. Fikri Mülkiyet Hakları
- Kuruluşumuza ait veya yeni geliştirilen metotların, ekipmanların vb. hakların fikri mülkiyet haklarını teminat altına alabilmek için yasal olarak işlemlerin zamanında başlatılmasını ve tamamlanmasını sağlamak,
- Diğer firmalara ait patent, telif hakları, ticari sırlar, marka, bilgisayar programları ya da diğer fikri ve sınaî mülkiyet haklarının –bilerek- yetkisiz kullanımından kaçınmak.
- Prosense'de mevcut veya öngörülen ürün ve hizmetleri ile ilgili; Prosense'deki konumunuzla ilgili; Prosense kurumsal kaynakları kullanılarak geliştirilen, çıkar çatışmaları yaratabilecek icatları başka kurumlar veya kişiler adına geliştirmek veya geliştirmeye yardımcı olmak Prosense'in fikri mülkiyet haklarını ihlal eder.
- Şirektimizdeki çalışmanız yoluyla keşfedilen iş fırsatları, teknolojik buluşlar, uygulama yöntemleri, marka, model ve patentler münhasıran Prosense'e aittir.
4.1.2. Bilgi Yönetimi
- Tüm yasal kayıtların sağlıklı ve yasal mevzuata uygun bir şekilde tutulmasını sağlamak,
- Üçüncü kişilerden gelen şirket için gizli kategorisine giren bilgi taleplerini, üst yönetim onayı olmadan cevaplamamak,
- Şirketin açıkladığı beyan ve sunduğu raporların gerçeğe uygun olması için gerekli titizliği göstermek.
4.1.3. Güvenlik ve Kriz Yönetimi
- Olası terör, doğal afet, salgın hastalık ve art niyetli girişimlere karşı şirket çalışanlarını, bilgi ve bilgi sistemlerini, firmamızın korunması için gerekli tedbirleri almak,
- Terör, doğal afet, salgın hastalık vb. olması durumunda oluşturulacak acil kriz yönetimi ile ilgili gerekli kriz planlamasını yapmak, bu yolla kriz anında minimum kayıpla işin sürekliliğini sağlamak,
- Şirket varlıklarının çalınmasını veya zarara uğramasını önlemek için her türlü tedbiri almak.
4.1.4. Gizlilik
- Şirkete ait mali ve ticari sırların, Şirkete ait rekabet gücünü zayıflatacak bilgilerin, personel haklarının ve bilgilerinin, kişisel verilerinin, iş ortaklarıyla olan anlaşmaların “gizlilik” çerçevesi içinde olduğu bilinci ile hareket etmek, bunların korunmasını ve gizliliğini sağlamak,
İş gereği öğrenilen bilgileri ve haiz oldukları belgeleri, her ne amaçla olursa olsun şirket içi ve dışındaki yetkisiz kişi ve mercilerle paylaşmamak, doğrudan veya dolaylı olarak spekülatif amaçlı kullanmamak,
- Şirketin, çalıştıkları şirketlerin ve bunların müşterileri ve iş yaptığı diğer kişi ve şirketler ile ilgili kamuya açık olmayan bilgileri hiçbir şekilde öngörülen amaç dışında kullanmamak, gerekli izinleri almadan üçüncü kişiler ile paylaşmamak,
- Rakiplerin veya eski işverenin gizli bilgilerinden yararlanmaya kalkışmamak.
4.1.5. Tarafsızlık
Kuruluş personeli, kuruluş ve müşterilerine ait tüm bilgi ve belgeleri üçüncü şahıslara karşı gizli tutmalı, yapılan faaliyetlerin tarafsızlığını tehlikeye sokacak şekilde diğer kuruluşlarla ticari ilişkiye girmemeli, kuruluş yönetiminden gelecek baskılardan etkilenmemelidir.
Tüm kuruluş personeli, bu maddeye aykırı bir durum olması halinde, Genel Müdüre, Kalite Yönetim Temsilcisine, Akreditasyon Kurumuna ve yasal otoritelere bildirim yapma özgürlüğüne sahiptir.
4.1.6. İletişim
- Kişisel hesaplarından veya sosyal medya ortamlarından şirkete dair bilgileri ifşa etmemek
- Yetkili olmadığı halde Prosense adına konuştuğu izlenimi oluşturmamak.
4.1.7. Şirket Ekipmanları
Şirketimiz, işlerin yapılabilmesi için gerekli araç ve gereçleri temin eder ve bunların korunmasını bekler. Şirket ekipmanları ve diğer varlıklar kişisel kullanım için değildir. Prosense iletişim olanakları (haberleşme ağı, bilgisayar ve mobil cihazlar) şirketimizin mülkünün hem maddi hem de fikri açıdan önemli bir parçasıdır. Ağ güvenliğimizin ihlal edildiğini düşünüyorsanız, örneğin, şirketimizce kullanımınıza tahsis edilen dizüstü bilgisayarınızı veya akıllı telefonunuzu kaybedersiniz veya ağ şifrenizin ele geçirilmiş olabileceğini düşünüyorsanız, hemen olayı yöneticilerinize bildirin.
4.1.8. Fiziksel güvenlik
Prosense ofisinde de dizüstü bilgisayarınızı, önemli ekipmanlarınızı ve kişisel eşyalarınızı koruyun. Sahadayken her zaman güvenlik kartınızı görünür şekilde takın. Güvenlik cihazlarını kurcalamayın veya devre dışı bırakmayın. Ziyaretçilerin tek başına dolaşmasına izin vermeyin. Tanımadığınız birini tesislerde görürseniz ve güvenlik kartı yoksa uygun şekilde kişiyi yardım alması için danışmaya yönlendirin.
-
Çalışan Verileri
Tüm çalışanların kişisel bilgileri yasal çerçevede toplanıyor ve saklanıyor. Bu verilere ancak yasal yetkiniz varsa erişebilirsiniz ve yasal yetkiniz yoksa erişmeye dahi çalışmayın.
4.2. Çıkar Çatışmasından Kaçınmak
Çıkar çatışması; çalışanların görevlerini tarafsız bir şekilde icra etmelerini etkileyen ya da etkileyebilecek ve kendilerine, yakınlarına, arkadaşlarına ya da ilişkide bulunduğu kişi ya da kuruluşlara sağlanan her türlü menfaati ve onlarla ilgili maddi ya da herhangi bir şahsi çıkara sahip olmaları halini ifade eder.
4.2.1. Kendi veya yakınlar lehine işlem yapmama
Çalışanlar, var ise başka bir şirkette hisse sahibi olmaları veya yatırımlarına iştirak etmeleri durumunu işe ilk girişleri sırasında bildirmek durumundadır. Bu konu adaylarla yapılacak iş görüşmelerinde özellikle sorgulanır. Çalışanlar bu durumlarında zaman içinde olabilecek değişiklikleri ve benzeri çıkar çatışması olarak algılanabilecek konuları bir üst seviye amirine bildirir.
- Unvan ve yetkiden faydalanarak, kendisi, yakınları veya üçüncü kişiler lehine haksız menfaat sağlamamak,
- Yapılacak kişisel yatırımlarda, mevcut çalışılan kurumla çıkar çatışması durumuna düşmemeye özen göstermek,
- Yapılacak kişisel yatırımların veya herhangi bir iş faaliyeti dışındaki uğraşların hâlihazırda devam eden görevini yapmasına zaman ve dikkat verme açısından engel olmamasına özen göstermek ve ana görevlere odaklanmayı önleyen bu gibi durumların gerçekleşmesinden kaçınmak,
- Çalışan ile müşteri veya tedarikçi konumundaki Şirkette aynı iş ile ilgili birinci derecede karar verme mevkiinde bulunan kişilerin birinci derece akraba olması durumunda üst amirine bilgi vermek,
- Ticari ilişki içinde bulunulan bir başka şirkette yakınlarının hisse veya maddi menfaat sahibi olmasının öğrenilmesi durumunda üst amirine bilgi vermek.
4.2.2. Temsil ve organizasyon davetlerine katılım
İş ilişkisi içerisinde bulunulan veya bulunulma potansiyeli taşıyan kişi veya kurumların gerçekleştirdiği genel katılıma açık; konferans, resepsiyon, tanıtım etkinlikleri, seminerler vb. dışındaki, karar almada etkileyici olan veya öyle algılanabilecek sportif faaliyetler, yurt içi / dışı geziler, vb. davetlere katılım Genel Müdür onayına tabidir.
4.2.3. Hediye Almak ve Vermek
Şirket ile iş ilişkisi kurmak ya da sürdürmek isteyen özel ya da resmi kişi ve kuruluşlarla olan ilişkilerin yürütülmesinde;
- Ticari gelenek, örf ve adetlere uygun şekilde verilen ya da hatıra / promosyon niteliğindeki malzemeler dışında, bir usulsüzlüğün varlığı izlenimi yaratan, bağımlılık/bağlılık ilişkisine neden olabilecek ya da öyle algılanabilecek herhangi bir hediyeyi kabul ve teklif etmemek,
- Tedarikçilerden, müşterilerden veya üçüncü kişilerden uygunsuz olarak algılanabilecek, hiçbir indirim ya da menfaat talep etmemek, üçüncü kişilere teklif etmemek, teklif edildiğinde kabul etmemek.
4.2.4. İçerden Bilgi Ticareti
Şirketimize ait her türlü gizli bilgiyi kullanarak veya üçüncü şahıslara vererek, doğrudan veya dolaylı, herhangi bir ticari menfaat elde etmeye çalışmanın yasal bir suç olduğunu bilmek ve kesinlikle teşebbüs etmemek.
-
İŞÇİ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ
Şirketimiz, işyerinde ve işbaşında, işçi sağlığı ve iş güvenliğini tam anlamıyla sağlamayı hedeflemiştir.
- Çalışanlar bu amaçla konulan kural ve talimatlara uygun hareket ederler ve gerekli önlemleri alırlar.
- Çalışanlar, işyeri ve/veya işçiler bakımından tehlike arz eden veya yasa dışı nitelikteki hiç bir eşya ya da maddeyi işyerinde bulundurmayacaklardır.
- Çalışanlar; geçerli bir doktor raporuna istinaden bulundurulanlar hariç; işyerinde uyuşturucu, bağımlılık yapıcı, akli veya fiziksel melekeleri kısıtlayıcı ya da ortadan kaldırıcı maddeleri bulundurmayacak, kullanmayacak, bu tür maddelerin etkisi altındayken iş yerinde ve iş kapsamında çalışma yapmayacaklardır.
- Çalışanların sağlığı ve güvenliği ile bağdaşmayan tüm maddelerin kullanılmasına izin verilmez. Alkol tüketimi ofislerimizde yasalar çerçevesinde yasaklanmıştır. Ofislerimizde veya başka kurumlarla veya münferiden yaptığımız etkinliklerde yasadışı uyuşturucular kesinlikle yasaktır.
- Bir yöneticinin, bir çalışanın (işyerinde kullanmasa bile )uyuşturucu ve/veya alkol kullanımının, çalışanın iş performansını veya çalışanın veya işyerindeki diğer kişilerin güvenliğini olumsuz etkileyebileceğine inanmak için makul bir şüphesi varsa, yönetici, çalışandan bir alkol ve / veya uyuşturucu (sağlık ) taraması talep edebilir. Makul bir şüphe, çalışanın görünümü, davranışı veya konuşması gibi nesnel belirtilere dayanabilir.
- Hiçbir koşulda işyerine silah getirilemez
6. SİYASİ FAALİYET YASAĞI
Şirketimiz siyasi partiler, politikacılar ya da siyasi adaylara bağış yapmaz, onlardan da almaz. Bu konularda işyerlerinin sınırları içerisinde gösteri, propaganda ve benzeri maksatlı faaliyetlere izin verilmez. Şirket kaynakları (araç, bilgisayar, e-posta, cep telefonu ve bu araçlar kullanılarak sosyal medya ve diğer kanallar üzerinden ) siyasi amaçlı faaliyetlere tahsis edilemez.
7. ETİK DAVRANIŞ KURALLARI UYGULAMA PRENSİPLERİ
7.1. İhlallerin Bildirim Yükümlülüğü
Çalışanlar, Etik Davranış Kurallarının ya da şirketin tabi olduğu yasa ve mevzuatın ihlal edildiğini öğrenir veya şüphelenirlerse bunu derhal, ilk önce yöneticisine ya da duruma göre Genel Müdür’e iletmekle yükümlüdürler.
Kişinin, işyerindeki huzuru ya da iş ilişkilerini olumsuz yönde etkileyecek şekilde yaptığı bildirimin 3.şahıslara ifşa edilmesi kesinlikle önlenecektir.
Bildirim mekanizmasının şirket menfaati doğrultusunda olması gözetilmelidir.
Bildirimde bulunanın, ihbar edilen hakkında dedikodu yapması veya kariyerini olumsuz etkilemeye çalışması gibi niyetlerden arınmış olması çok önemli bir husustur. Bu bakımdan ihbar ve araştırma sürecinde gizlilik, objektiflik ve etik kurallara uyum son derece kritik bir konudur. Hem bildirimde bulunan hem de konuyla ilgili süreci yöneten kişilerin bu konuya azami önem ve dikkat göstermesi zorunludur.
Yalan ve/veya iftira niteliğinde kasıtlı bildirimler tespit edildiğinde etik kural ve sözleşme ihlali olarak yorumlanır.
7.2. Disiplin Uygulaması
Etik Davranış Kural ihlalleri sonrasında aşağıdaki disiplin cezaları uygulanır:
- Eğer suç teşkil eden ve/veya doğruluk ve bağlılığa uymayan ve/veya özen yükümlülüğünün ağır ihlali ve/veya güven sarsıcı nitelikte ve /veya kötü niyetli ve /veya kasti bir suiistimal söz konusu ise ve/veya bunlar olmasa bile şirketimiz veya 3. Kişilerin maddi veya manevi bir zararı doğmuş ise İş kanununun ilgili maddeleri uyarınca işten çıkarma ve gerekli görülürse ücretten ve var ise işçilik alacaklarından kesme ve kanuni işlem başlatma. (Bilerek haksız menfaat sağlayan kişinin, geçmişte yaptığı faydalı işler alınan karar üzerinde kısmen veya tamamen bir af sebebi oluşturamaz.)
- Olayın niteliği bu derecede ağır değil ise kolayın niteliğine göre, etkisine uygun sözlü veya yazılı uyarı
- Şirketimizin, Etik Davranış Kural ihlalleri sonrasında şirketimize ve 3. Kişilere verilen zararlardan ötürü yürürlükteki yasal mevzuat çerçevesinde sorumlu personele karşı her türlü şikayet, talep, tazmin, cezai şart ve dava hakları saklıdır.